Biogrfia
2006.05.21. 18:33
A meghallgats utn Bruce egy hetet tlttt a Maidennel, prbltak, felvettek nhny demot, Bruce pedig meg volt gyzdve, hogy a Maiden volt a megfelel banda szmra. „Amikor elszr hallottam ket , ugyanazt a borzongst reztem,mint, amikor a Deep Purple-t hallottam. Mintha ugyanaz a gzmozdony jtt volna feld, s semelyik msik banda nem csinlt ilyet. Tnyleg nagyon be akartam kerlni a Maidenbe.” Bruce a Samsonban tlttt idejt inkbb tanulsknt fogta fel, mint karrierje rszeknt. Szval amikor felajnlottak neki egy koncertet a Maidennel, nem kellett ktszer meggondolnia. „A Samsonnal tlttt id fele gy telt, hogy be voltunk szvva, sokat narkztunk, sokat ittunk, s ilyen llapotban mentnk sznpadra is. Ezt valahogy abbahagytam, amikor, amikor csatlakoztam a Maidenhez, mert biztos voltam benne, hogy a Maiden nem az a fajta banda.” Bruce felfedezte, hogy a munkamenet a Maidenben nagyon szigor s megszervezett volt. Amg a Samson csak hlylt cltalanul, addig a Maiden nagyon is cltudatosan dolgozott. „Az els pr ht utn egyrtelmv vlt, hogy a Maiden menetrend szerint dolgozik, ami nem volt tkletes, de igazodni kellett hozz-„Most 6 htig rsz, most 3 hnapig lemezt csinlsz, 2 htig prblsz, 8 hnapig turnzol.”-meg volt szervezve. Egy pr koncert utn, j dalokat kezdtek el szerezni a harmadik albumukra, ez volt az els, hogy egsz j albumot kellett rniuk, a kt megelzvel szemben, amik alapveten olyan dalokbl llt fel, amiket vek ta jtszottak, csak pr kivtellel a Killers albumrl. A The Number of the Beast albumot t ht alatt raktk ssze. A Samson szerzdses problmi miatt Bruce neve nem lehetett feltntetve azoknl a daloknl, amelyeknek szerzsben kzremkdtt. „Mondhatnd, lelki kzremkdsem volt bizonyos dalokban, mint a „Children of the damned”, a „Run to the hills”, a „The Prisoner”. Ez a hrom dal az, amiben a leginkbb kzremkdtem.” A „lelki kzremkds” azt jelenti, hogy legalbb annyit tett hozz a dalok megrshoz, mint brmelyik msik tag. A „Run to the hills” risi nagy slger volt Angliban, a hetedik helyet rte el a hivatalos listn, s az album s az elkvetkez vilgturn a legsikeresebbnek bizonyult a zenekar szmra. Bruce hirtelen j becenevet kapott: „Lgitmad szirn”-”Airraid Siren”. „Ezt valaki olyan adta nekem, aki gy gondolta: „Az j nekes gy hangzik, mintha a rgi dalokat egy lgitmad szirn adn el.”-s ez valahogy rajtammaradt azta." A „Beast” turn alatt Bruce kintte magt az egyttes frontemberv, s a kt album, a „Piece of mind” s a „Powerslave” egy nagyon sszetart s kreatv bandt mutatott be. Adrian s Bruce a dalok rsnak felben kzremkdtek, Steve monopliuma a dalrsban flrerkte a srcok tleteit. „Nem volt mindig knny, nem mindig rtettnk egyet, harcoltunk, mint kutya s macska vltoz szinteken, de nagyszer zent csinltunk.” Zeneileg ez nagy hatssal volt a bandra. Steve risi fejldst mutatott, mint dalr. Dalok, mint a „To tame a land” vagy a „Rime of the ancient mariner” bombasztikus eposzok voltak, amelyekben Bruce hangjnak operai elemei tkletesen felsznre kerltek. Ahogy zenjk tere kiszlesedett, a zenei ltmez is. A dalszvegek funkcionlisak, alapveten intelligensek s nha provoklak voltak. A „Powerslave” turnn egy tollas Egyiptom-inspirlta maszkot viselt a cmad dal eladsa kzben. Ez prblkozs volt, hogy bemutassk a sznhzi elemeket a sznpadi showban. „A maszk egy ksrlet volt, hogy ebbe az irnyba mehetnk-e. Arrl szlt, milyen messzire mehetnnk mg a Maidennel. Ez a turn volt a legjobb szerintem, amin n is ott voltam. A zenei anyag szempontjbl, az elds s minden szempontjbl. Ez volt tbb mdon a cscs a banda karrierjben, az eladsok s a npszersg tekintetben, de ez lehetett az, ami a vgs bukst okozta. A turn tbb mint egy vig tartott, mivel mindig j idpontokat adtak hozz. „Elrtnk ahhoz a ponthoz, hogy Steve s n azt mondtuk, ha mg tbb hetet hozzadnak a turnhoz, hazamegynk.” Bruce folytatja: „Gondolkoztam, hogy kilpek, ha ez gy megy tovbb, s mindig rosszul fogom rezni magam, brtnbe zrva, akkor nem igazn akarok turnra menni." A „Seventh son…” turn utn 1988-ban, amely akkor vgzdtt, amikor a Donington fesztivlon 107000 ember eltt lptek fel, elhatroztk, hogy megrdemelt sznetet tartanak. A pletykk szerint persze a banda feloszlott, mivel egyes tagok ms dolgokat csinlva voltak lthatak. 1989-ben a Zomba keresett valakit egy filmzenhez a „Nightmare on Elm street 5”-hoz, s Bruce-t felkrtk, hogy mkdjn kzre, volt pnz, stdi, s Chris Tsangarides, a producer. Bruce rlt ennek a lehetsgnek, s rgtn felhvta egy rgi bartjt, Janick Gers-t. Miutn tallkoztak, hrom percen bell megvolt a dal, a „Bring your daughter to the slaughter” kszen a studira. A Zombnak nagyon tetszett a dal, annyira, hogy megkrdeztk Bruce-t, hogy van-e mg egy ilyen anyaga , amire igennel vlaszolt. Ugyanazon emberek, Andy Carr(basszus gitr), Fabio del Rio(dobos) s Janick(gitr) asszinsztlsval, Bruce szndka az volt, hogy valami olyat csinljon, amit normlis esetben a Maidennel nem csinlna, s az album kt ht alatt elkszlt. Ebben az idben Bruce megjelent a Paradise Club c. sorozat egy epizdjban. Rockgitrost jtszott, aki megakart szabadulni lemezcge diktatrjtl. Nhny dalt felhasznltak ebben az epizdban, leginkbb feldolgozott dalok voltak a „Ballad of Mutt” kivtelvel, amit Bruce egyedl jtszott az akkusztikus gitrjn. A Tattooed Millionaire album 1990 mjusban jelent meg, a „Bring your daugther…” nem volt rajta , mert Steve hallotta, s ragaszkodott hozz, hogy rajta legyen a kvetkez maiden albumon. Ekkora Janick Adrian helyre kerlt, s a „Mini world club” turn, amivel Bruce s zenszei tnak indultak nyron, bemutatt a kznsgnek az j Maiden gitrost. Ugyanez a banda ksrte a studiban is, kivve Fabio del Rio, akit Dickie Fliszar vltott fel. Bruce szl „kalandja” egy turnval s pr slgerrel maradt htrahagyva. Janickkal a Maiden radt az energitl s lelkesedstl. Amikor elrkezett az j album ksztsnek ideje1992-ben, Bruce-t csapsknt rte a tny, hogy a Dream Theather demoi jobban hangzottak, mint a „No prayer…” Eddigre Steve fellltott egy sajt studit, s elhatrozta, hogy a „Fear of the dark” albumot ott veszik fel. „Azt hiszem, ez volt az els album ,amikor megksreltnk visszaidzni valamit a mltbl, gy gondolom, visszanztnk az elbbi albumokhoz, mg ms bandk elre nztek valami j fel.”
Bruce mindig tbb volt, mint nekes az Iron Maidenben, nagyszer viv volt, rt 2 regnyt, sznszkedett egy kicsit, s sokszor vendg DJ-skedett mindenfle rdillomsoknl. Letelepedve felesgvel, Paddyvel s elsszltt fiukkal ms emberr vlt megvltozott nzetekkel. Az amerikai lemezcge, a Sony megkrte, hogy csinljon mg egy szl albumot , s Bruce kicsit unott volt, mst akart csinlni. A „Fear of the dark” turn kt rszre oszlott. Bruce felvette msodik szl albumt, a Skin banda ksrte, megint Chris Tsangarides technikai irnytsval. Rod Smallwood menedzser hangslyozta, ha Bruce szl lemezt kszt, jobban teszi, ha egy nagyon jt csinl. „szrevettem, hogy csak sodrdom az esemnyekkel, mint amikor a Maidennel hajtottunk.” Ez volt az els, hogy Bruce megkrdjelezte kitztt cljait, ki akart trni a rutinbl. Szval Amerikba ment Keith Olsen producerrel. „Valami egszen rltet, szokatlant akartam csinlni.” Azzal az rzssel, hogy kt tbor kztt hnykdik, Bruce elgondolkodott, hogy otthagyja a Maident. Hossz hezitls utn 1993 janurjban elhagyta ket, de beleegyezett, hogy vgigcsinlja a turn msodik rszt, amit s a Maiden is bnt.
A SZLKARRIER S AZ JRACSATLAKOZS TRTNETVEL HAMAROSAN FOLYT. KV.!!!
|